Program Educational Objectives

     Our present Program Education Objectives (PEOs) are broad statements that describe what graduates are expected to attain within a few years after graduation. In this regard, our present PEOs as listed below reflect minor changes that have been made during the 2014-2020. Within roughly three years, our graduate population will collectively exhibit the following traits:

PEO (2017-2018) 

PEO1  Graduates apply their technical knowledge and skills in mathematics, science, and engineering to solve complex problems in their professional practice.

PEO2  Graduates identify, analyze, design, and evaluate complex chemical engineering processes and systems to meet the needs and multiple realistic constraints of the industries.

PEO3  Graduates exercise their leadership, written and oratory communication skills to work effectively and collaboratively in multi-disciplinary and multi-cultural teams.

PEO4  Graduates employ their skills in critical, systematic and holistic thinking, and their proficient problem-solving skills, coupled with strategic pursuit of advanced and life-long learning to drive growth and success of their career paths both in chemical engineering practice and others.

PEO5  Graduates practice chemical engineering profession proficiently and ethically while ensuring to take appropriate measures to address applicable concerns on public safety, environmental impacts, and significant societal consequences.

PEO (2019-Present) 

PEO1  Graduates practice their profession competently using technical knowledge and skills they have acquired to design efficient chemical engineering processes and solve complex chemical engineering and related problems.
(ผลิตวิศวกรเคมีมืออาชีพ ที่สามารถประยุกต์ใช้ความรู้และทักษะที่ได้เรียนมาในการคำนวณออกแบบกระบวนการทางวิศวกรรมเคมีที่มีประสิทธิภาพ และสามารถแก้ปัญหาด้านวิศวกรรมเคมีที่ซับซ้อนได้อย่างเป็นระบบ)

PEO2  Graduates exercise their leadership, and communication skills to work effectively and collaboratively in multi-disciplinary and multi-cultural teams.
(ผลิตบัณฑิตที่สามารถ ใช้บทบาทผู้นำใช้ทักษะการสื่อสาร และปฏิบัติงานร่วมกับผู้อื่นที่มีความแตกต่างทางสาขาวิชาชีพและทางวัฒนธรรม)

PEO3  Graduates employ their skills in critical, systematic and holistic thinking, coupled with strategic pursuit of advanced and life-long learning to drive growth and success of their career paths both in chemical engineering practice and others.
(ผลิตบัณฑิตที่สามารถใช้ทักษะการคิดวิเคราะห์ การคิดเชิงระบบ และการคิดแบบองค์รวม ร่วมกับการพัฒนากลยุทธ์การเรียนรู้ด้วยตนเอง เพื่อการพัฒนาตนเองให้เกิดความก้าวหน้าทางวิชาชีพทั้งในฐานะวิศวกรเคมีและงานด้านอื่น)

PEO4  Graduates practice chemical engineering profession professionally and ethically while ensuring to take appropriate measures to address applicable concerns on public safety, environmental impacts, and significant societal consequences.
(ผลิตบัณฑิตที่สามารถปฏิบัติงานในฐานะวิศวกรเคมีได้อย่างเชี่ยวชาญและมีจรรยาบรรณวิชาชีพ ให้ความสำคัญในการประเมินผลกระทบของงานต่อความปลอดภัยของบุคคล สิ่งแวดล้อม และสังคมโดยรวม)

Back to top